tiistai 31. tammikuuta 2012

Puoliväliahdistus

Ensimmäinen quatrimestre eli lukukausi päättyy perjantaina. Ensi maanantaina alkaa toinen lukukausi. Olen puolivälissä...ja minua väsyttää, sillä:

- kaipaan takaisin työhöni, työtovereitani, työtäni, työrooliani, työpaikkaani, työhuonettanai, työpöytääni, työkonettani
- tuntuu, etten opi täällä mitään uutta
- olen uupunut itseäni kaksi kertaa nuorempien juttuihin
- en ymmärrä itseäni kaksi kertaa nuorempien juttuja
- en ymmärrä itseäni kaksi kertaa nuorempien juttuja edes lingvistisesti
- espanjan kielitaitoni junnaa, en kehity
- en osaa tuottaa lauseita, en ymmärrä opetusta
- kotonani on öisin kylmä
- kaduilla on meteliä
- minua väsyttää myös se epäsuomalainen pinnallinen tuttavallisuus, joka onkin vain hymyä hymyn vuoksi, kauniita sanoja ja mukamas kuulumisten kyselyjä
- en jaksaisi aina porealtaaseen mennessäni tervehtiä kaikkia
- vaikka paikkani onkin 1. vuosikurssilla ihan järkisyistä (en omaa tanssitaustaa, en laula, jne), oikea vuosikurssini on 3. vsk ja vieläpä aikuiskoulutuksen 3. vuosikurssi...joten välillä junnataan asioissa, jotka ohitin jo vuonna 1989... (jKr.)
- ryhmäni keskinäinen kilpailuhenkisyys on minulle uusi asia, vierasta ja outoa - ja se kummastuttaa ja väsyttää, sillä olen aina tottunut siihen, että opiskeluryhmissä toinen toistaan tukien edetään eteenpäin
- tällä koulutuksella ei ole mitään tekemistä soveltavan teatterin kanssa, vaan tämä on klassistakin klassisempaa aristoteelistä tekstilähtöistä teatteria, jota kaiken lisäksi opetataan erittäin klassisin menetelmin
- kaipaan autoa alleni ja kuumaa suihkua, joka ei lopu 3 minuutin vedentulon jälkeen
- ärsyttää, ettei saa raaputtaa jäistä autonikkunaa
- kaipaan ystäviäni ja sitä suomalaista arkisuutta ilman krumeluureja

Älkääkä kukaan nyt sanoko, että "susta nyt vaan tuntuu tuollaiselta, koska sulla on nyt sellainen vaihe menossa". Minä tiedän sen, mutta tahdonpahan nyt vaan jakaa tuntemukseni blogini välityksellä - sillä tämä tämmöinenkin on osa vaihtovuotta. Eikö vaan?

Espanjalainen malli järjestellä odotushuoneen tuolit.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti